2013-11-30

Tack Gud, för att du tar hand om mig.....

Det här året har gått snabbt och det har varit ett jobbigt år. Men jag har fått mycket gott från det också.
Har lärt mig mycket, och det här året kommer nog vara det år jag kommer tänka tillbaks på mest.

När jag var ute och gick med Tobbe började jag tänka på hur många personer som har dött idag, vet inte varför men det kom bara till mig att det måste vara väldigt många som tagit sitt sista andetag och somnat in. Hur många som har gett upp och låtit ödet göra sitt.

Jag själv är inte rädd för att dö. Jag sätter min tro på att jag kommer få komma hem när jag tar mina sista andetag, och att all den här smärtan och förlusten, besvikelserna och sorgen kommer försvinna och jag får äntligen komma till ett bättre ställe.

JA, jag tror på Gud, jag är kristen och jag litar nu mer än någonsin på att Gud finns.

Jag har fått bönesvar, och mår nu bättre en någonsin också.
Alltså fattar ni, jag bad om hjälp och jag fick hjälp. Gud lättade på stenen som har funnits på mitt bröst i 3 år. Jag kan andas igen.
Han tog bort den där gnagande parasiten i mitt hjärta som sa åt mig vilken dålig och ful människa jag är. Jag mår bra, bättre en jag gjort på 3 år, och allt detta p.g.a en enda bön.

När jag bad, så bad jag bara helt enkelt om hjälp. Att han skulle ge mig kraft att fortsätta, att jag skulle få ha min familj tillbaks, att livet skulle bli enklare........


Och det blev det.



1 kommentar:

Anonym sa...

Du är en stark tjej!